miercuri, 15 februarie 2023

Domnișoara Mademoiselle (altă continuare)

Domnișoara Mademoiselle
- piesă de teatru de Anca Băloiu -
Gen: comedie
Februarie 2023

Persoanele
Claudette Martin - profesoară, mama Rafaelei
Rafaela Martin (Domnișoara Mademoiselle) - elevă
David Mercier - prietenul și colegul Rafaelei
Sandrine Lefebvre - rivala Rafaelei

Scena se petrece într-o sală de cursuri, în Franța secolului 21.

ACTUL 2
SCENA 1

(Ora de franceză) Claudette (tușind) Bonjour și luați loc! Scoateți o foaie de hârtie dau test! Rafaela (vorbind la telefonul celular) Mda, tu... Îhî, chiar și eu vreau o trusă d'aia șmecheră pentru vlogu' meu... Claudette (ridicând tonul spre Rafaela) Alo, alo, alo! Lasă telefonul, fetiță, și scoate foaia de hârtie i-me-di... at! Rafaela (tremurându-i glasul) Daaaa, mami, acum îl închid și îl pun pe "silențios". Claudette Pe "silențios" fie și -l dai aici, la mine, -l pun eu pe ca-te-drăăăăă.

După o oră: David (uitându-se peste umărul Rafaelei) Pssst, pssst... auzi?! și mie la 1, zi-mi cum traduc "Je suis malade et voudrais remain à la maison". Claudette (vorbind încet) vezi, David, ce o rămâi tu acasă dacă mai vrei soluții la exercițiile date de mine... Sandrine (țâșnind din bancă) Gata! Am terminat lucrarea, doamnă! Claudette Vin o iau sau... mai bine adu-o tu, te rog. (Sandrine duce lucrarea doamnei la catedră, apoi îi face cu ochiul lui David.) Rafaela Și eu am terminat, mami! Claudette Aici sunt "doamna profesoară", nu "mami". Peste două zile: Claudette Am corectat lucrările și sunt profund dezamăgită de unii dintre voi, copii. Acestea sunt notele: 4 pe linie pentru David și Rafaela. Sandrine (ridicându-și două degete) Eu, eu cât am luat, doamnă? Claudette Tu ai luat un 10 cu felicitări! Rafaela, tu -ți iei gândul de la: machiaj, vlog și vedetisme! (Se ridică de la catedră și iese.)

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu